Опубликовано 2013-04-11 11:24:50 автором Ruslan Вітрогенератор своїми руками, з мотор колеса Одного разу захворів я ідеєю енергонезалежності і вирішив зробити вітряк. Довго вибирав мотор - генератор для вітряка. Було кілька варіантів: - переробити асинхронний двигун, встановивши на ротор постійний неодимові магніти
- переробити генератор від автомобіля на постійні магніти, таким чином позбавиться від обмотки збудження, яку потрібно було непогано годувати ( для порівняння: ККД генератора з постійними магнітами 0.8, аналогічного з обмоткою збудження - 0,6 ).
- Знайти готовий двигун з постійними, бажано неодимовими, магнітами. Чому саме неодимовими, запитаєте ви, адже двигунів з феритовими магнітами більше. Все просто: практично всі двигуни з ферритом розраховані на більші обороти, мінімум, що я знаходив - 1500 об/хв, 36 вольт. Це означає - конструкція вітрогенератора ускладнюється редуктором, який буде знижувати загальний ККД всього виробу і ускладнить конструкцію, а також витрати на експлуатацію, коротше суцільний гемор. Ul >
Двигунів з постійними магнітами є кілька варіантів:
- Двигуни постійного струму,
статор яких зазвичай виготовляється з фериту, а на ротор через щітки подається струм. Як я вже писав, вони не дуже підходять для вітряків, так як ферритові магніти в кілька разів слабкіше неодімових, і на щітках буде розсіюватися деяку кількість дорогоцінної енергіі. Также щітки - це слабке місце таких двигунів, вони постійно пригоряють, стираються, їх потрібно міняти, загалом - такий варіант я відкинув.
- Двигуни змінного струму
статор являє собою обмотки, а ротор складається з пм. У промислових девайсах було знайдено два таких двигуна:
- в пральних машинках з прямим приводом, але при подальшому розгляді там опинилися ферритові магніти
- велосипедне мотор- колесо - на мій погляд, - ідеальний варіант для саморобного вітряка. Я вибрав мотор- колесо на 500 ват, 48 вольт, 360 об/хв, такий мотор - генератор вже при слабкому вітрі (1-2 м/с) починав заряджати акумулятор
< img alt = 'ротор мотор колеса' class = 'center ' src = 'files / 3/25/kryshki.jpg'> < img alt ='три датчика холу для визначення положення ротора' class ='center' src ='files/3/25/Sensorholl.jpg'>
Двигун для генератора обраний! Наступний етапом було виготовлення лопатей. Їх також народні умільці роблять з різних матеріалів
- Лопаті з дерева - непогані, але трудомісткі у виготовленні, вимагають обслуговування (фарбування, лакування)
- Лопаті з композитних матеріалів ( склотканина і епоксидка ) - трудомістке виготовлення
- Лопаті з ПВХ - труби - прості у виготовленні, не вимагають обслуговування
Як виготовити лопаті з ПВХ - труби:
Довжина лопаті з труби приблизно розраховується так: довжина лопаті = діаметр труби * 5 . Можна, звичайно, зробити і довше, але їх буде дуже сильно вигинати на сильному вітрі. Ділите окружність труби по діаметру на 4-ри рівні частини, потім по довжині труби розрізаєте, і у вас вийде 4 -ре заготовки. Потім з одного краю відзначаєте 30-35 мм і проводите лінію до кута іншого краю заготовки, відрізаєте зайве. Всі лопать готова, з рештою проробляємо ті ж операції, і у вас виходять 4 прекрасні лопаті. Далі шліфуємо кути для кращої аеродинаміки. < img class = 'center ' src = 'files/3/25/P6240119.JPG' alt = 'лопаті з пластикової труби'>
Виготовлення вузла кріплення лопатей ( Хаба )
Я його виготовив з пластини товщиною 1,5 -2мм. Вирізаємо коло і розмічаємо його на 5 рівних частин. Свердлимо отвори для болтів, які будуть кріпити лопаті, і хаб до мотор колесу.
Поворотний механиз і кріплення для мк
Комментарии - (8) Nick говорит: Спасибо за интересную статью. А как опыт эксплуатации? Admin говорит: Ветряк отработал год. Сейчас снял на зиму, думаю переделать лопасти, потому что из пвх трубы на сильном ветру очень выгинаются. Новые лопасти думаю зделать из алюминиевой трубы Nick говорит: А вид изделия в сборе за работой есть? Admin говорит: Єсть, на днях сфоткаю и загружу
Rudolf говорит: очень интересно, давно хотел попробовать сделать что-то подобное. Жаль что не дополнили в статью, как работает такой ветрогенератор, какой контроллер, инвертор Вы использовали Mohsen говорит: Привет, я думаю, что стержень прикреплен к передней части турбины и закреплен к ней проводами, чтобы она не повредилась при сильном ветре. Mohsen говорит: سلام ، به نظر من یک میله به جلوی توربین متصل و بوسیله سیم پره ها را به آن مهار کنید تا در باد شدید آسیب نبیند Mohsen говорит: بعبارتی محور را به جلو ادامه دهید و از آن به هر یپره یک سیم مهار کنید
Добавить комментарийДля отправки комментария вы должны авторизоваться.
|